12. 7. 2017

Jennifer Niven - Všetky skvelé miesta

Máme tu prvú recenziu a týka sa knihy, ktorú som čítala pár mesiacov dozadu. Nie je to moja vlastná knižka, mala som ju požičanú z knižnice. Možno si ju raz zaobstarám aj do vlastnej knižnice. Napriek tomu musím povedať, že ma dosť ovplyvnila a stala sa jednou z mojich obľúbených kníh.


Theodore Finch je žiakom strednej školy. Nemá veľa priateľov, pre ostatné decká na škole je to čudák. Preto nikoho neprekvapí, keď sa v školských novinách objaví článok o hrdinke Violet, ktorá zachránila čudáka Theodora Fincha pred skokom zo zvonice. Je to skutočne pravda? Prečo sa Violet rozhodla vyliezť na školskú zvonicu? Theodore kontaktuje Violet a pracujú spolu aj na projekte z geografie. V rámci projektu sa túlajú po Indiane a spoznávajú zaujímavé miesta, o čom píšu v projekte. Za krátky čas sa do seba zamilujú, prežívajú spolu krásne chvíle a zdá sa, že všetko ide tým správnym smerom. Je to však skutočné?

Je ťažké neobľúbiť si postavu Theodora Fincha. Theo trpí depresiami, a to je dôvod jeho zvláštneho správania, pre ktoré ho ostatní nazývajú čudákom. Zároveň zbiera kuriozity o samovraždách, čo je niekedy aj zaujímavé čítanie. Otázka, či je dnes ten správny deň, aby ukončil svoj život, zaplavuje myseľ Thea každodenne. Osobne som cítila sympatie k hlavnému hrdinovi, bojoval každý deň a robil všetko, čo bolo v jeho silách. Violet to nemala o nič ľahšie. Prišla o sestru,  a odvtedy sa život zmenil o 180 stupňov. Okrem toho sa jej prestalo dariť aj v milovanej činnosti-písaní, už dlho nenapísala ani čiarku. Theo je jej oporou, snaží sa ju vrátiť opäť do života a učí ju vychutnať si každý okamih. Veľmi sa mi páčilo, ako si Theo s Violet pripínali na nástenku na malých papierikoch rôzne slová a myšlienky. Rozmýšľam, že si tiež spravím niečo podobné. Na viditeľné miesto si pripnem pekné myšlienky a citáty, ktoré mi budú pripomínať, čo je dôležité a budú ma motivovať. V knihe nájdete takých inšpiratívnych myšlienok veľa. 

Úprimne, koniec knihy ma zaskočil. Aj keď sa mi zdalo, že to presne tým smerom ide od polovice knihy, stále som však dúfala v iný koniec. Opäť jedna z kníh, ktorá ma rozplakala. Doslova vo mne rozpútala vlnu emócií.  Pri čítaní si prejdete všetkými pocitmi spolu s Theom. Miestami je to smutné, bolí to, kniha prebúdza vaše staré zranenia, ale musím povedať, že ma to obohatilo. Svojím spôsobom som rada, že som si tým prešla touto cestou. Ak stále váhate, či si knihu prečítať, rozhodne ju odporúčam. V dohľadnej dobe by tiež mala byť sfilmovaná, ale myslím, že stojí za to si najprv prečítať knihu. Čo viac dodať, je to jeden z príbehov, ktoré vo mne zostane navždy. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára